PageRank – це алгоритм ранжування, який базується на визначенні ваги сторінки за допомогою аналізу зовнішніх посилань та їх важливості. Має числове вираження. Показник є одним із найважливіших факторів авторитетності веб-ресурсу для пошукача Google.
Загальна інформація про PR
Посилальний алгоритм застосовується до веб-сторінок (документів), які пов’язані посиланнями. Кожна з них отримує певне числове вираз, що визначає авторитетність такої сторінки на тлі інших. Використовувати цей алгоритм може як до окремого документа, так і до їх набору – сайту в цілому.
Кількість посилань безпосередньо впливає на “вагомість”. “Авторитет” сторінки X прямо залежить від ваги сторінки Y, що посилається на неї. Пошукова система інтерпретує цей лінк від Y до X, як своєрідний “голос” на користь цієї сторінки (його сайту в цілому). Яндекс визначає цей параметр як ІКС. Крім числа таких “голосів” значення грає і якість сторінок. Тобто одне посилання з авторитетного сайту краще, ніж лінк із молодого веб-ресурсу, який лише з’явився в мережі.
Роль PageRank у розкручуванні
Головне завдання PR – визначати якість та авторитетність майданчиків в Інтернеті. SEO просування необхідно здійснювати з акцентом на донори посилань з високим значенням пейдж-ранк. Вони вище в результатах пошуку Google, отже, можуть допомогти і ресурсу, що просувається, розширити аудиторію, залучити нових клієнтів і т.д.
Для забезпечення зростання цього показника потрібно генерувати актуальні, унікальні, якісні сторінки, на які аудиторія захоче посилатися добровільно та безкоштовно. Також потрібно звертати увагу на основні вимоги пошукової системи Google, адже хороші позиції у видачі сприяють нарощуванню природної маси посилань. Не буде зайвим і грамотний вибір рекламних майданчиків, де пріоритетом також мають бути сервіси з високим PageRank.
Приклади компаній із кращими значеннями PR
Максимальне значення – 10 – має, наприклад, сайт Google, корпоративний ресурс Adobe. Показник PR 9 заробив Мікрософт, Apple, державний сайт НАСА та Білого дому. “Вісімкою” можуть похвалитися корпоративні ресурси IBM, Cisco.
Вплив PageRank на внутрішні посилання
- Чим більше посилань на сторінці, тим нижчий PageRank передається кожній з них.
- Чим більше посилань на сторінку, тим більше у неї PageRank.
- Чим легше клацнути (тобто побачити) посилання, тим більше буде PageRank.
- Посилання Nofollow викликають падіння PageRank, а не формування.
- Посилання на інші сайти не впливають на ваш внутрішній PageRank,
Вплив PageRank на зовнішні посилання
- Посилання на інші сайти не впливають ні позитивно, ні негативно на ваш PageRank.
- Зовнішні посилання не впливають на ваш PageRank, але можуть впливати на інші алгоритмічні фактори.
- Посилання з сайтів із більш високим PageRank передають на цільову сторінку більше PageRank, ніж посилання зі сторінок із нижчим PageRank.
- PageRank однієї сторінки на веб-сайті передається іншим через внутрішні посилання.
Як і внутрішні посилання, зовнішній PageRank ділиться на кількість посилань, тому посилання зі сторінки з меншою кількістю вихідних посилань коштує більше ніж одна з багатьма